שוברים שיא נוסף, שנה שנייה ברציפות: שיא כל הזמנים ביצוא הישראלי!

על פי אומדני מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, צפוי היצוא לחצות בשנת 2022 את רף ה-160 מיליארד דולר – גידול של למעלה מ-10% לעומת אשתקד!

גם בשנה הקרובה לקידום היצוא, לפרוץ לשווקים חדשים ולמשוך השקעות זרות לישראל".

  • שנת שיא שנייה ברציפות בהיקף היצוא הישראלי – גידול של למעלה מ-10% לעומת אשתקד, שנת השיא הקודמת
  • גידול גם ביצוא השירותים וגם ביצוא הסחורות
  • יצוא השירותים עובר, גם השנה, את יצוא הסחורות, זאת לצד המשך גידול משמעותי ביצוא השירותים והסחורות
  • הסקטורים המובילים ביצוא הסחורות הם מיכון ומכשור חשמלי ומכני, מוצרי תעשיות הכימיקלים והתרופות וציוד אופטי ורפואי
  • מדינות היעד המובילות ליצוא: ארה"ב, בריטניה, סין, הודו, אירלנד והולנד

יצוא הסחורות והשירותים מישראל יסתכם בשנת 2022 בלפחות 160 מיליארד דולר, זאת על סמך תחזית שמרנית של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה. 

במינהל סחר חוץ מציינים כי מדובר בגידול משמעותי של לפחות 10% לעומת שנת 2021, בה הסתכם היצוא בכ-144 מיליארד דולר, נתון שגם הוא היה שיא לשעתו. על פי הערכות זהירות, צופים במינהל, כי במידה וקצב הגידול בייצוא הישראלי יישמר כפי שהיה בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2022, יעבור היצוא אף את רף ה-165 מיליארד דולר. 

במינהל מציינים עוד כי בשנת 2022 נמשכה המגמה שהחלה בשנת 2021 בה לראשונה, יצוא השירותים עלה על יצוא הסחורות. כך שגם בשנת 2022, היקף השירותים צפוי להוות כ-51% מכלל היצוא הישראלי לעומת 49% ליצוא הסחורות. שירותי תכנות ושירותי מחקר ופיתוח ממשיכים להוביל את רשימת השירותים המיוצאים ביותר, עם 42% ו-14% בהתאמה. 

 

ניתוח גיאוגרפי

בראייה גיאוגרפית, ניתן לראות כי בשנת 2022 עיקר היצוא מופנה לשוקי אירופה, אמריקה ואסיה.

בין המדינות אליהן נרשמה צמיחה מרשימה מבחינה נומינלית בייצוא סחורות בשנת 2022: ארה"ב (+19%), בריטניה (+113%), אירלנד (+115%), ברזיל (+90%), הודו (+39%); קנדה (+95%), סינגפור (+85%), הונג קונג (+24%), טורקיה (+17%), צרפת (+22%), הפיליפינים (+181%).

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה ומנהל מינהל סחר חוץ, מר אוהד כהן: "על אף הזעזועים שחוותה הכלכלה העולמית ב-2022 ובשנות הקורונה שקדמו לה והשלכות אירועים עולמיים שונים, היצוא הישראלי מצליח לעמוד באתגרים הניצבים בפניו. משרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לסייע לחברות הישראליות להרחיב את פעילותן הגלובלית הקיימת, לצד פריצת שווקים חדשים באמצעות כינון הסכמי סחר עם שותפים חדשים וחיזוק ופיתוח היחסים עם השותפים הקיימים".

פורסם באתר משרד הכלכלה והתעשייה

עוד באותו נושא…

יחדיו עמילות מכס

שילוח בינלאומי

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן